Nog een aantal voordelen van wandelen No ratings yet.

0
106
Nog een aantal voordelen van wandelen
Nog een aantal voordelen van wandelen

Wanneer je een dagelijkse wandelgewoonte creëert, zul je verrast zijn hoeveel impact het wandelen heeft op je leven. We hebben het over zowel fysieke als mentale verbeteringen. Je zult je van binnen en van buiten beter voelen. Laten we eens kijken naar enkele van deze levensveranderende voordelen van wandelen.

Verbeterd mentaal welzijn

Oefening vermindert stress. Het is keer op keer bewezen door talloze studies. In feite concludeerde het National Institute of Mental Health dat lichaamsbeweging spierspanning verlicht, de hormoonregulatie verbetert en een gunstige invloed heeft op hoe je lichaam reageert op stress. Iets eenvoudigs als een dagelijkse wandeling van 30 minuten in een stevig tempo kan stressgerelateerde emoties verminderen, waaronder woede, depressie, spanning, verdriet, angst en meer.

Oefening inclusief wandelen wordt vaak voorgeschreven door zowel artsen als psychiaters als een manier om de effecten van stress en depressie te beheersen en te verminderen. Voor mensen met een matige depressie kan dagelijkse lichaamsbeweging de symptomen aanzienlijk verminderen en voor mensen met een ernstige depressie maken wandelen en bewegen deel uit van een managementplan.

Advertisement

Maar je hoeft niet gestrest, depressief of angstig te zijn om te profiteren van de mentale voordelen. Wandelen kan een staat van rust veroorzaken. Het helpt je om je gecentreerd te voelen en geeft je wat perspectief op je dag en je leven.

Het laat je hart pompen, wat zuurstof naar je weefsels drijft, inclusief je hersenen. Dit helpt op zijn beurt bij het vrijgeven van endorfine waarvan bekend is dat ze helpen bij het creëren van een staat van kalmte en algemeen welzijn. Als je een manier wilt vinden om je geluk te vergroten, probeer dan elke dag een wandeling te maken.

Meer energie en beter slapen

Wil je beter slapen? Wil je overdag meer energie hebben? Wakker worden kan beide verbeteren. Het kan je helpen om overdag meer gelijkmatige energieniveaus te hebben en je te helpen ‘s nachts beter te slapen.

Naarmate je hartslag toeneemt, moeten je spieren meer energie verbruiken. Dit heeft op zijn beurt het effect van het stimuleren van uw metabolisme en helpt om uw bloedsuikerspiegel in evenwicht te brengen. Hierdoor verbrand je veel calorieen en dit past goed in het beheersbaar maken van je gewicht.

Na een stevige wandeling voel je je urenlang energiek terwijl je metabolisme blijft brommen. En omdat je van je lichaam eist dat het extra werk verricht, moet het ‘s nachts worden afgesloten en gerepareerd. Je geest zal niet racen als je in slaap probeert te vallen. De behoeften van je lichaam zullen het overnemen en je zult beter slapen.

Verbeterd gevoel van eigenwaarde

Een wandelen voor fitnessprogramma zal je helpen meer van het leven te genieten en je positiever over jezelf te voelen. Je neemt niet alleen beslissende actie om je leven en je gezondheid te beheersen, je zult ook een gevoel van voldoening en trots gaan voelen. Naarmate je energie verbetert en je begint af te vallen, zal je zelfvertrouwen ook toenemen.

Verbeterde mobiliteit door wandelen

Wanneer je loopt, vooral op oneffen oppervlakken zoals paden, moet je lichaam in balans zijn en zich aanpassen. Dit helpt je botten, spieren en pezen en ligamenten te versterken. Het resultaat is een verbeterde mobiliteit en een verminderd risico op vallen naarmate je ouder wordt.

Je zult dit voordeel niet hebben als je op een loopband loopt, omdat het een gelijkmatig oppervlak is. Je verhoogt echter nog steeds je mobiliteit een beetje door je lichaam te bewegen en een sedentaire levensstijl te vermijden. Wanneer je zit en je spieren niet beweegt, worden ze korter. Dit vermindert uw vermogen om comfortabel te bewegen. Oefeningen zoals wandelen helpen de natuurlijke beweging te herstellen.

Oké, dus je bent gemotiveerd om een wandel- voor fitnessprogramma te starten. De voordelen liggen nog vers in je geheugen en je weet dat het net zo eenvoudig is als het aantrekken van je schoenen en wandelen. Laten we het nu over die schoenen hebben. Hoewel je overal in kunt lopen, inclusief je blote voeten, kunnen wandelschoenen helpen de ondersteuning en het comfort te bieden die je nodig hebt om je wandeldoelen te bereiken.

Please rate this

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here