Voordelen van wandelen voor mensen met overgewicht

Voordelen van wandelen voor mensen met overgewicht
Voordelen van wandelen voor mensen met overgewicht

De voordelen van wandelen zijn groot. veel te veel mensen voor een alles of niets benadering. Of je traint voor een marathon, of je doet niets. Hoewel dit ertoe leidt dat sommige mensen fysiek fit worden, vinden de meeste mensen deze aanpak ontmoedigend. Veel mensen die anders misschien gemotiveerd zijn om te sporten, haken af onder de druk van onrealistische verwachtingen.‎

‎Ik dacht altijd dat ik nooit fit zou zijn. Weet je, de meeste van mijn vrienden houden van joggingoefeningen. Mijn knieën zijn slecht, en daarnaast had ik ernstig overgewicht.

Ik dacht dat er geen manier was waarop ik kon trainen totdat ik ontdekte dat wandelen voor lichaamsbeweging. Wandelen is eigenlijk een geweldige oefening, zo blijkt.

Loopoefeningen zijn erg goed voor je omdat het een low impact workout is. Wandelen voor lichaamsbeweging heeft veel van de voordelen van joggen zonder een van de nadelen. Het verhoogt je hartslag, laat je bloed pompen en versterkt zelfs je benen. Het doet dit allemaal zonder je knieën onnodig te belasten. Mijn vrienden die joggen, kunnen over 10 jaar niet meer joggen. Het joggen kan er zelfs voor zorgen dat ze niet kunnen lopen. Maar ik zal kunnen lopen voor lichaamsbeweging zolang ik leef. Het is echt een geweldige routine!‎

‎Weinig mensen begrijpen echt de mogelijkheden van wandelen voor gewichtsverlies. Ze denken dat, omdat wandelen voor lichaamsbeweging een meer gematigde oefening is dan joggen, je niet zoveel gewicht kunt verliezen. In feite, hoewel je misschien niet zo snel gewicht kunt verliezen, is het vergelijkbaar. De meeste mensen kunnen langer lopen, dus wandelen voor lichaamsbeweging kan er zelfs voor zorgen dat je meer gewicht verliest.‎

‎Zie je, het is niet hoe intens de training is die bepaalt hoeveel gewicht je verliest, het is hoe lang het is. Als je je hartslag 40 minuten matig kunt verhogen door te wandelen voor lichaamsbeweging, zal het meer goed voor je doen dan 20 minuten intensief joggen. De voordelen van wandelen voor lichaamsbeweging zijn gewichtsverlies, een betere cardiovasculaire gezondheid, meer flexibiliteit en een beter humeur.

Zodra je regelmatig begint te sporten, zul je je beter voelen dan ooit tevoren. De meeste humeurigheid die de meeste mensen krijgen, kan in feite worden verlicht door regelmatige lichaamsbeweging. Daarom ga ik elke dag wandelen. Ik voel me altijd beter na het lopen voor het sporten. En je goed voelen is tenslotte waar het om draait.‎

2 REACTIES

  1. Ik ben begonnen met wandelen, een klein rondje om mijn flat (250 meter) en ik wil deze afstand gaan vergroten. Ik ben doodop en 45 kilo te zwaar en ik heb geen conditie.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in