Eerste hulp bij afvallen, hoe je op een gezonde manier gewicht verliest. 4.43/5 (148)

Afvallen is nodig als je overgewicht hebt. Met overgewicht loop je een grotere kans, dat je een ziekte of gebrek ontwikkeld. Op onze website vind je tips en tools om je leefstijl te veranderen om zodoende gewicht te verliezen.

Een mythe is dat je (gezond) kan afvallen, door het gebruik van poeders, pillen, druppeltjes en drankjes. Ook helpt het lezen van een paar e-books niet, waarin zogenaamde alle geheimen en recepten staan over afvallen.

Je bent te zwaar en je wilt gewicht verliezen

Als je wilt afvallen, moet je minder koolhydratenrijke producten gebruiken en meer gaan bewegen. Op deze website vind je tips, tools en informatie om je gewicht op gezonde manier te verminderen. Overgewicht is schadelijk voor je gezondheid. Ik ben werkzaam als gewichtsconsulent en ik begeleid mensen, die willen afvallen. Voordat je gaat afvallen moet je doelen bepalen.

De methode die ik promoot aan mijn cliënten is afvallen door het minderen producten met toegevoegde suikers van combinatie met meer bewegen of te wandelen. Een voorbeeld van producten met toegevoegde suikers zijn frisdranken zoals cola. De methode past in een koolhydraatarm dieet.

Met een koolhydraatarm dieet beperk je de inname van koolhydraten, wat gewichtsverlies tot gevolg heeft. Naar dit dieet is baanbrekend onderzoek gedaan door Dr. Robert Coleman Atkins. Veel diëten zijn gebaseerd op zijn onderzoek.

In de eerste twee weken kun je 2 tot 4 kilo afvallen. Echter dit is voornamelijk vocht en de suikervoorraad van het lichaam. Hierna gaat het afvallen langzamer, met een tempo van 1 tot 3 kilo per maand.

Waarom nemen mensen toe in gewicht

Het lichaam zet voedsel en vloeistoffen om in energie. Als een mens beweegt, wordt energie omgezet in beweging. Mensen nemen toe in gewicht omdat de energiebalans in hun lichaam is verstoort. Er komt meer energie binnen dan dat er wordt verbruikt. Deze energie wordt opgeslagen door het lichaam in de vorm van vet.

Energiebalans is veranderd

Dat de energiebalans is omgeslagen wordt veroorzaakt doordat, men minder is gaan bewegen en meer is gaan eten. Deze veranderingen in lifestyle veroorzaken het overgewicht. Wil je overgewicht aanpakken, dan moet je heel simpel meer gaan bewegen en je voedingspatroon gaan aanpassen.

Wijziging voedingspatroon

Studies hebben aangetoond, dat het voedingspatroon en gebrek aan beweging hebben bijgedragen aan deze gewichtstoename. In deze studies bleek dat onze kinderen, steeds minder zijn gaan bewegen en ongezonder gaan eten. Dit is één van de oorzaken waardoor ze steeds zwaarder worden. Momenteel zijn te veel kinderen zwaarlijvig te noemen.

Als kind buiten speelt, gebruikt hij meer energie, waardoor kinderen minder snel dik werden. Vroeger was er geen Playstation en speelde een kind meer buiten.

Ook was er toen een minder groot aanbod aan koek, snoep en frisdrank. Let wel, frisdrank bevat veel suikers en is een dik maker.

Gebrek aan lichaamsbeweging

Voor volwassenen, is het gebrek aan lichaamsbeweging en meer suikers die in voeding zijn verwerkt de belangrijkste reden voor gewichtstoename.

Obesitas en gewichtstoename zijn dus mede toegeschreven aan het voedsel dat we eten. Onderzoek toont aan dat onze voedselinname, een hoger percentage van suikers bevat, dan wat de wereldbevolking van zo’n vijftig jaar geleden tot zich nam.

Onze voeding en drinken bevat meer suikers

Aan ons voedsel worden door de voedingsfabrikanten steeds meer suikers toegevoegd. De hoeveelheid vet dat we eten is ook aanzienlijk toegenomen. Dit in combinatie met een gebrek aan lichaamsbeweging is dit één van de belangrijkste oorzaken van gewichtstoename.

De gewichtstoename en overgewicht zijn tegenwoordig de oorzaken van veel gezondheidsproblemen. Obesitas (overgewicht) is een van de belangrijkste oorzaken dat mensen veel eerder komen te overlijden. Er zijn studies zijn uitgevoerd om de oorzaak te vinden, waarom de wereldbevolking zo snel aan gewicht toeneemt.

Onderzoek heeft inmiddels aangetoond dat het gemiddelde gewicht, van de bevolking veel hoger vandaag dan in de in de jaren 1960. Na het roken is overgewicht, een van de belangrijkste oorzaken van tegenwoordige ziekten. Overgewicht verhoogt de kans op ziektes als diabetes en hart- en vaatziekten.

Andere aandoeningen die in verband staan met overgewicht zijn: aandoeningen van het bewegingsstelsel, waaronder artrose, aandoeningen van de ademhalingswegen en onvruchtbaarheid.

Oplossing oorzaken gewichtstoename

De oplossing voor dit probleem ligt in het aanpassen van om onze eetgewoonten, maar dat niet alleen. Een lichaam heeft ook beweging nodig. De beste manier om de gewichtstoename onder controle te krijgen is het eten van voedsel waarin minder suikers en vetten zijn verwerkt. Op deze manier beheers je de hoeveelheid calorieën die je naar binnenkrijgt. Dit helpt ons met krijgen, van een gezonder leven.

Een koolhydraatarm dieet is gericht om de hoeveelheid calorieën die je uit koolhydraten binnen krijgt te verminderen. Koolhydraatarme diëten verschillen vaak in de specifieke hoeveelheid koolhydraten die zij voorschrijven en sluiten bepaalde soorten koolhydraat rijke voedingsmiddelen uit. De grootste gemene deler, is dat in alle diëten de hoeveelheid suiker moet worden geëlimineerd. In alle gevallen wordt het gebruik van bewerkte (verrijkt met suiker) granen afgeraden (brood, gebak en ontbijtgranen).

Hoe kun je eigenlijk afvallen en hoe doe je dat?

Als je gaat afvallen, ga je de energiebalans in je lichaam beïnvloeden. Vrouwen met een normale bouw, hebben ongeveer 2000 kilocalorie per dag nodig en dito mannen ongeveer 2500 kilocalorie.

De calorie is veelgebruikte maat in de voedingsindustrie voor een hoeveelheid energie. De voedingswaardedeclaratie is een opsomming van de hoeveelheid energie, eiwitten, koolhydraten en vetten per 100 gram of 100 ml en soms per portie.

Als het energie verbruik in balans is, kom je niet aan. Als je het energie verbruik beïnvloed door meer te gaan bewegen val je af.

De energiebalans weergeven als weegschaal
De energiebalans weergeven als weegschaal

Voorbeeld

Dus als er in slaagt om door te bewegen 300 extra calorieën te verbruiken en je bespaard 200 calorieën op je inname door bijvoorbeeld minder suiker te gebruiken val je gezond af.

Als je 15 kilo te zwaar bent, zal het een aantal maanden duren voordat je dit kwijt bent. Dit gaat niet in één week of een maand. Je moet hierin realistisch zijn.

Je kan allerlei honger diëten gebruiken, waarmee je heel snel gewicht verliest, echter dit houden weinig mensen vol. De meesten stoppen voortijdig en binnen no time, zit je weer terug op gewicht. Dit noemen ze het Jojo effect. Snel afvallen en weer snel aankomen.

De Verandering van Lifestyle

Ik zoek samen met mijn cliënten naar een middenweg om af te vallen. Soms zijn er maar kleine aanpassingen nodig in de levensstijl om te af te vallen. Ik schrijf voor mijn cliënten een trainingsschema en ik geef ze les in het gebruik van de trainingsmiddelen.

M.b.t. de voeding, probeer ik eerst de suikerhoudende producten uit hun voeding te halen. Bijvoorbeeld in gewone cola, zitten veel suikers, maar in cola zero bevat geen suikers.

Ik probeer de energiebalans van mijn cliënten hiermee te beïnvloeden. De situatie die ik wil creëren, dat er meer energie wordt gebruikt, dan er binnen komt. Als deze situatie is ontstaan, verliezen mensen gewicht. Het tempo uitgedrukt in gewichtsverlies is ongeveer 1 tot 3 kilo per maand.

Ik probeer ze ook spiermassa laten ontwikkelen en conditie te verbeteren., Hierdoor worden ze fysiek sterker worden en verbruiken ze meer calorieën.

Ik begeleid ze in hun proces, maar ze moeten het uiteindelijk zelf doen. Als je besluit op de bank te blijven zitten, zal er niets gebeuren. Dus je moet aan de slag!

Objectieve reviews over afslankproducten

Commercie en de mens met overgewicht. Zodra ergens vraag naar is, worden producten gecreëerd. De producten worden aangeboden en verkocht via websites die voor dit doel zijn gebouwd. Vaak wordt er geen echte informatie aangeboden, wat je leest zijn voornamelijk advertorials.

Deze advertorials bevatten testimonials van gefingeerde klanten, die de werking van het product onderschrijven. Het doel is om mensen te verleiden tot de aankoop.

De enige doelstelling van zo’n soort website is om producten te verkopen, zoals pillen, poeders en nutteloze e-books, om winst te maken. Deze producten hebben een hoge winstmarge, kostprijs hiervan is bijvoorbeeld €2,50 en de verkoopprijs is 69,95.

Er zijn ook bedrijven, die een emaildatabase hebben gekocht en veel SPAM versturen om een producten te verkopen.

Wij schrijven eerlijke en objectieve reviews over afslankproducten. Wondermiddelen en dito producten bestaan niet. Meestal zijn dit soort producten te mooi om waar te zijn. Dit soort producten kunnen zijn: e-books , voedingssupplementen en/of abonnement diensten.

Wij zijn van mening, dat je kunt afvallen, zonder de aankoop van dit soort dure producten.

Bronnen

Wij raadplegen diverse bronnen voor onze kennis. Deze bronnen zijn openbaar.

Vragen

Als je vragen mocht hebben over afvallen en/of bewegen dan kunnen jullie deze ons mailen. Wij geven zo snel mogelijk antwoord. Pagina voor vragen

Email voor vragen info@koolhydratendieet-info.nl

 

Please rate this