Paleo-dieet No ratings yet.

0
188
Healthy products for paleo diet
Healthy products for paleo diet

Als mens hebben we de meeste van onze tijd doorgebracht om ons aan te passen aan het
voedsel dat we aten voordat we ons gingen bezighouden met agrarische methoden. We aten dierlijk voedsel, wilde groenten, fruit in het seizoen samen met beperkte hoeveelheden noten en zaden. Onze lichamen zijn gebouwd om deze voedingsmiddelen te consumeren, maar zo ziet onze huidige voeding vandaag de dag er niet meer uit.

Paleo is gebaseerd op het idee dat deze foute manier van eten de redenen zijn van onze moderne gezondheidsproblemen zoals diabetes, obesitas en hart en vaatziekte. Net als elk ander dier lijden wij mensen wanneer we afdwalen van onze natuurlijke voeding, maar als we terugkeren naar onze natuurlijke voeding verandert alles. Eten stopt ons ziek maken, en begint ons sterk, energiek en levendig te maken.

Onze gezondheid verbetert. Simpel voorbeeld is dit, geef een konijn chocola en hij zal ziek worden. Misschien zelf sterven. Geef hem weer een wortel en hij zal vanzelf opknappen. Wat ik duidelijk probeer te maken is dat wij teveel zijn afgestapt van voedsel dat gezond is en steeds meer voedsel zijn gaan eten wat ons ziek maakt. Sommige voedsel is zelfs vergif voor onze lichaam.

Giftige voedingsmiddelen:

Advertisement

Granen (tarwe, rogge, gerst, haver, bruine rijst)
Peulvruchten (sojabonen, pinda’s, kikkererwten, bruine bonen)
Olie van zaden (sojaolie, arachideolie, maïsolie, canolaolie)
Toegevoegd suiker (frisdrank, snoep, gebak, vruchtensappen). Sommige suiker uit natuurlijke bronnen zoals fruit is gewoon in orde.
Bronnen van zuivel zoals in eiwit (caseïne) en suiker (lactose) en in mindere mate in gezonde boter (vet)

Wat dan wel te eten?

U kunt een breed scala van groenten eten die gewoon gezond zijn (inclusief wortelen en zetmeelrijke groenteneten). Ook vlees, gevogelte, vis, zeevruchten, gezonde vetten, eieren en fruit is gezond. Noten en zaden zijn ook goed, maar te veel kan problemen geven. Focus op het eten van een verscheidenheid aan voedingsmiddelen die rijk aan vitaminen en mineralen zijn. Deze omvatten het volgende:

Orgaanvlees (lever, nier, beenmerg, hart en hersenen)
Groene bladgroenten (spinazie, boerenkool, snijbieten en rucola)
Vlees van gras gevoede dieren (rund en lam)
Weekdieren en andere schelpdieren (oesters, mosselen)
Vis (wilde zalm en sardines)
Eidooiers
Runder bouillon
Gefermenteerde levensmiddelen (zuurkool, kimchi)

Please rate this

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here