Wat je wel en niet moet eten tijdens een keto-dieet No ratings yet.

0
280
Wat je wel en niet moet eten tijdens een keto-dieet
Wat je wel en niet moet eten tijdens een keto-dieet

Wanneer je het keto-dieet volgt, zijn er een paar do’s en don’ts  om op te letten. Je gaat de gezondheidsvoordelen van het dieet alleen ervaren als je het correct volgt.

Dus, wat moet je wel en niet eten op dit populaire dieet? Hieronder ontdek je enkele van de belangrijkste do’s en don’ts die je moet volgen.

Do’s eten keto-dieet

De voedingsmiddelen waar u zich op wilt concentreren met het keto-dieet zijn onder meer:

Advertisement
  • Vette dierlijke eiwitten
  • Groente
  • Natuurlijke vetten en oliën

Een groot deel van het keto dieet bestaat uit het consumeren van vette dierlijke eiwitten. Dit omvat eieren, gevogelte, vlees en vis. In tegenstelling tot veel andere diëten, wanneer je gevogelte eet op dit dieet, houd je de huid aan om ervoor te zorgen dat je de essentiële vetten die eronder zitten consumeert.

Je eet ook veel groenten zoals spinazie, komkommers, boerenkool en broccoli. In termen van oliën wil je vasthouden aan duurzame  palm- en koolzaadolie, naast natuurlijke vetten zoals cacaoboter latte.

Don’ts eten

Nu we hebben gekeken naar het voedsel dat je kunt eten, hoe zit het dan met het voedsel dat je niet kunt eten? De belangrijkste dingen die u moet vermijden op het keto-dieet zijn:

  • Suiker
  • Alcohol

Dus je zult ongetwijfeld suiker uit het dieet schrappen. Dit is een veel voorkomend iets dat veel diëten beperken. Het  keto-dieet is echter iets strenger dan demeeste, omdat het ook voorkomt dat je natuurlijke suikers in fruit consumeert. Dus, naast het kunnen consumeren van beperkte hoeveelheden bessen, wilt u voorkomen dat u andere vruchten op het dieet eet. Je moet ook kunstmatige zoetstoffen ruilen voor iets als Stevia.

Alcohol wordt ook afgeraden als je in de ketose fase zit.

Eetbeperkingen keto-dieet

Naast het voedsel dat je wel en niet op het dieet kunt eten, zijn er enkele die moeten worden beperkt. Dit betekent dat je ze in zeer kleine hoeveelheden kunt eten. De voedingsmiddelen die hier zijn opgenomen, zijn:

  • Zetmeelrijke wortelgroenten
  • Koolhydraten

Hoewel je de meeste groenten op het keto-dieet kunt eten, wil je het aantal zetmeelrijke groenten dat je consumeert beperken. Deze omvatten aardappelen en wortelgroenten zoals wortels en pastinaak.

Koolhydraten zijn uiteraard ook beperkt. U wilt niet meer dan 50 g per dag consumeren, idealiter houdt u vast aan 20 g per dag voor de beste resultaten.

Een paar basisregels om te volgen

Om het volgen van het keto-dieet gemakkelijker te maken, zijn er een paar basisregels die je kunt aannemen. Je krijgt bijvoorbeeld niet veel in de weg van elektrolyten. Je zult dus degene die je verliest willen vervangen door zeezout. In plaats van je te wenden tot elektrolytdranken, drink je in plaats daarvan kippenbouillon.

U wilt ook voorkomen dat u vetarme of suikerarme producten consumeert. Als je bijvoorbeeld yoghurt eet, zorg  er dan voor dat het volvet is en geen vetarme optie. Je hebt een goed vetgehalte in je dieet nodig, dus het moet niet worden beperkt. Vergeet ook niet dat je je richt op gezonde vetten. Dit betekent dat je niet zomaar vet junkfood kunt vullen.

Dit zijn de basisprincipes die je moet weten als het gaat om wat je wel en niet kunt eten op het keto-dieet. Als je de beste resultaten wilt behalen, moet je deze eenvoudige regels volgen.

 

Please rate this

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here