Wandelen en geestelijke gezondheid No ratings yet.

2
101
Walking in Autumn
Wandelen en geestelijke gezondheid

Een van de weinige dingen anders dan kalmerende middelen die helpen bij slapeloosheid is een wandeling. Of het nu een ochtendwandeling of een wandeling in de avond is, het is bekend dat wandelen helpt bij slapeloosheid en de kwaliteit van de slaap verbetert, zodat de persoon de volgende dag fris en met een heldere, actieve geest wakker wordt.

Een ander voordeel van wandelen is dat het het natuurlijke analgesiesysteem van het lichaam activeert, waardoor hormoonachtige stoffen in het bloed vrijkomen die helpen stress te verminderen en de stemming te verbeteren.

Wandelen verbetert ook de algemene functies en activiteit van de hersenen. Het helpt het geheugen, leren, gedragsreacties en functies te verbeteren. Het beïnvloedt zelfs sociaal gedrag bij mensen.

Dit is vooral de reden waarom afkickcentra, psychiatrische afdelingen, patiënten altijd meenemen voor wandelingen in een gezonde, mooie omgeving. In zekere zin is wandelen als meditatie. Het geeft je tijd om na te denken, geeft stoffen vrij in je lichaam die helpen stress te verminderen en kalmeert je zenuwen.

Advertisement

Stel je voor wat een vroege ochtendwandeling in het park, wanneer het weer ook erg aangenaam is, voor je kan doen. Er zijn een aantal degeneratieve hersenaandoeningen die kunnen worden voorkomen of de symptomen kunnen worden vertraagd en verminderd door regelmatige wandelingen.

Bij patiënten met geheugenverlies als gevolg van een trauma of dementie als gevolg van een genetische aanleg, worden wandelingen voorgeschreven als onderdeel van hun behandeling.

 

Please rate this

2 COMMENTS

  1. Als je hoofd wil leeg maken, ga dan wandelen en nog eens wandelen! Gebruik je GSM en oordopjes voor muziek, die je leuk vind en zo loop je eenvoudig en ontspannen snel een uur.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here