Nogmaals de vele voordelen van wandelen‎ 5/5 (1)

Nogmaals de vele voordelen van wandelen‎
Nogmaals de vele voordelen van wandelen‎

Er is hier niet eens genoeg ruimte om alle voordelen van wandelen op te nemen. Wandelen is eenvoudig te doen, de meeste gezonde mensen kunnen het doen, zelfs als het in het begin misschien moeilijk lijkt, en je kunt het bijna overal en op elk moment doen. De enige speciale uitrusting die je nodig hebt zijn goede wandelschoenen, en dan ben je in business.‎

‎1. Verbrandt meer calorieën – Wandelen verbrandt calorieën zoals elke andere oefening, maar zonder de impact en stress die andere vormen van lichaamsbeweging kunnen zijn, zoals joggen en hardlopen. Zelfs als je je niet goed voelt, kun je een ontspannen wandeling maken en toch de voordelen van de beweging krijgen.‎

‎2. Bouwt een sterk hart op – Sporten helpt je hart altijd omdat je ervoor zorgt dat je cardiovasculaire systeem een beetje harder werkt, wat goed is voor het als je gezond bent. Door je hart sterk te houden, blijf je veel langer in leven.‎

‎3. Bouwt een betere botgezondheid op – Naarmate we ouder worden, worden onze botten brozer en ervaren we meer pijn. Dit kan leiden tot gebroken botten en andere problemen. Maar als je blijft lopen en bewegen, heb je minder kans om die problemen te ontwikkelen.‎

Advertisement

‎4. Verbetert balans en coördinatie – Hoe meer je je lichaam gebruikt, hoe meer het voor je werkt. Vaker lopen verbetert je balans en coördinatie omdat je lichaam eraan gewend raakt om vaker rechtop te staan en te bewegen. Het is een kwestie van oefenen en de spieren en ligamenten sterk krijgen.‎

‎5. Verbetert uw longcapaciteit – Wandelen, vooral snel lopen, zal uw ademhaling verhogen en ervoor zorgen dat u uw longcapaciteit opbouwt. Meestal duurt het ongeveer zes tot acht weken cardiovasculaire trainingen om de volledige verbetering te zien die u kunt ervaren.‎

‎6. Verlaag je bloedsuikerspiegel – Mensen met een hoge bloedsuikerspiegel kunnen enorme voordelen zien van lopen en het verbranden van die extra suiker in hun bloed. Het is geen remedie voor diabetes type 1, maar het kan mensen met type 2 enorm helpen, en het kan mensen met type 1 helpen hun insulinebehoefte te verlagen.‎

‎7. Verlicht gewrichtspijn – Naarmate mensen ouder worden, hebben ze de neiging om gewrichtspijn te krijgen, vaak veroorzaakt door artritis. Het lijkt misschien contra-intuïtief om door die pijn heen te blijven bewegen, maar pijn door artritis kan absoluut worden verminderd door meer beweging. Dit komt omdat artritis de opbouw van littekenweefsel in de gewrichten veroorzaakt door gebrek aan beweging, dus als je meer beweegt, kan het dat probleem stoppen.‎

‎8. Verhoogt uw immuniteit – Door uw bloed te laten pompen en uw cardiovasculaire systeem te laten werken, wordt ook uw immuniteit tegen veel voorkomende ziekten zoals verkoudheid verhoogd.‎

‎9. Geeft je energie – Wanneer je je moe voelt zonder reden, probeer dan een snelle wandeling van tien minuten te maken en je zult merken dat je veel meer energie hebt. Dit is een van de redenen waarom een snelle wandeling een uitstekende manier is om ‘s ochtends wakker te worden.‎

‎10. Verbetert je geestelijke gezondheid en humeur – Een mooie wandeling in de natuur kan je geestelijke gezondheid en humeur enorm verbeteren. Als je je down voelt, kan het helpen om de natuur in te gaan voor een ontspannen wandeling. Als je je angstig voelt, probeer dan een snelle wandeling (zelfs op een loopband) om die extra energie te verbranden.‎

‎11. Helpt je langer en gezonder te leven – Wanneer je dagelijkse lichaamsbeweging in je leven opneemt, zal dit je leven verlengen. Niet alleen dat, je zult ook veel langer van je leven genieten omdat je niet zo ziek of met zoveel pijn zult zijn.‎

‎12. Versterkt en verstevigt je beenspieren – Er is geen geheim, dat wandelaars goede benen hebben, maar het verbetert ook de spiertonus over je hele lichaam – vooral als je eraan werkt om je armen in de actie te krijgen en goed op je bilspieren en kernspieren te letten.‎

‎13. Verhoogt je creativiteit – Wanneer je een overvloed aan goede ideeën hebt voor alles wat je probeert te bereiken, een wandeling maakt zonder technologie, alleen jij en de natuur (of alleen jij en de loopband), krijg je een boost van creativiteit die je er doorheen zal helpen.‎

‎Wandelen is iets wat bijna iedereen kan doen. Vanwege dat feit maakt het het de perfecte oefening om te beginnen als je gezonder wilt worden en je leven op elke manier wilt verbeteren.

Wanneer ga je beginnen met je wandelprogramma?‎

Please rate this

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here