Lichaamsbeweging en diabetes‎ No ratings yet.

Lichaamsbeweging en diabetes‎
Lichaamsbeweging en diabetes‎

‎‎Wanneer je bent gediagnosticeerd met diabetes‎, zal lichaamsbeweging je helpen om de bloedsuikerspiegel onder controle te houden. Maar als je ‎‎overgewicht of obesitas en diabetes heeft, zal lichaamsbeweging je ook helpen om gewicht te verliezen.

Als ‎‎diabeet zijn er aanvullende overwegingen en voorzorgsmaatregelen die u moet nemen voordat ‎‎u aan een trainingsroutine begint. En als je eenmaal bent begonnen, moet je je altijd bewust ‎‎zijn van de risico’s die ermee gepaard gaan.‎

‎Het is ideaal om te wachten voor je oefening als je bloedglucosespiegel te laag of te hoog is. Je ‎‎kunt meer kwaad dan goed doen als je dat niet doet. Het is vooral gevaarlijk als je bloedsuikerspiegel ‎‎aan de lage kant is en je begint te sporten. De lichamelijke inspanning kan ervoor zorgen dat je ‎‎bloedsuikerspiegel nog verder daalt wat een noodsituatie kan worden.

Als ‎‎voorzorgsmaatregel, als je in een sportschool traint, zorg er dan voor dat het personeel op de hoogte is van uw toestand ‎‎en noodinstructies en -nummers heeft om te bellen.

Advertisement

Als je‎ ‎alleen buiten loopt of rent, houd dan een identificatie bij je die je adviseert dat je diabeet bent, samen met telefoonnummers‎ (op papier) ‎, een snack en instructies was ze moeten doen.‎ Als je bewusteloos bent, kan niemand bij je GSM!. daarom op papier.

‎Voor andere tips over sporten met diabetes kun je dezelfde richtlijnen volgen die voor iedereen ‎‎logisch zijn. Stretch voor en na het sporten, drink veel vocht en ‎
‎duw jezelf niet te hard. Het is een slim idee om je bloedsuikers voor en ‎
‎na het sporten te controleren en als je. je licht in het hoofd voelt tijdens je work-out, controleer het dan ‎‎ook.‎

‎Omdat voetproblemen vaak voorkomen bij diabetici, draag dan goed schoeisel en sokken. Als u ‎‎zweren aan uw voeten opmerkt die niet vanzelf verdwijnen, raadpleeg dan uw arts. Als ‎‎ze niet genezen, kunnen ze leiden tot een infectie en andere gerelateerde complicaties. Hoewel ‎‎er risico’s verbonden zijn aan sporten, maken de voordelen het de moeite waard.‎

Please rate this

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here