Koolhydraatarm dieet ervaring

8
459

Ik ben zelf een ervaringsdeskundige van een koolhydraatarm dieet. Mijn BMI was te hoog, mijn BMI score was BMI: 28.83 Pre-obese. Dit betekende dat ik in de risicogroep zat. Dus ik moest aan de slag om te gaan afvallen. Ik fitness regelmatig, dus ik ben zwaarder doordat ik meer spieren heb, dus mijn BMI kwam helemaal overeenkomen met de tabel. Maar ik merkte dat ik een behoorlijke zwemband rond mijn middel had gevormd. Mijn gezicht was dikker geworden en ik had een aardige onderkin. Ook had ik had last van mijn knieën als ik aan het joggen was. Een sporter en dan te dik zijn, dit paste niet bij mij. Maar toch was het mij overkomen.

Dit kon dus niet meer, mijn voedingspatroon was dus verkeerd. Dit betekend dat jezelf de wel bekende spiegel moet voorhouden. Als ik onderweg was nam ik bij een tankstation, vaak een snack. Dit “snack” was mede de oorzaak dat ik te dik was. En daarnaast was ik snel moe, prikkelbaar. Ik ging een stuk minder naar de sportschool.

En toen was, hoe nu verder. Ik ben gestopt met het kopen van een snack langs de snelweg. Ik ben begonnen met Atkins dieet. Uiteraard heb ik eerst wat boeken hierover gelezen, ik heb mijn streefgewicht bepaald, dit was 92 Kg. En ik ben begonnen aan dit dieet. Dit is niet zo moeilijk, ik nam geen aardappelen meer, koek, chips e.d. liet ik staan. Ik dronk geen frisdrank meer, maar ook geen bier mee. Voor het weekend, kocht ik een fles whiskey, waar ik het 6 weken moest doen. En ja in whiskey zit ook suiker, maar ik vond het ontspannend om 1 glas te drinken als mijn vrouw een wijntje nam. V.w.b. het ontbijt naam ik, twee volkoren boterhamen, met kaas. En voor de lunch had ik vier volkoren boterhamen met wederom met kaas.

Als boodschappen ging doen, kocht ik flesjes water en meer thee. Als snack in het weekend nam ik een paar augurken, net zo lekker als chips en het vult ook. Maar wel een stuk gezonder. Daarnaast ging ook meer sporten als ontspanning. Zondag niet zitten op de bank, maar een stuk lopen in het bos. De balans na 14 dagen diëten was 5 Kg eraf, mijn gewicht was 98 kg, toen nog 6 te gaan tot mijn streefgewicht. Die 5 kilo was meer dan ik gehoopt had. Die kilo extra kwam door het sporten. Na 14 dagen ben ik door gegaan met het dieet. D.w.z. ik hou mij aan de richtlijnen van een koolhydraatarm dieet. Ik weet wel weer een aardappel en ik eet ook fruit. V.w.b. mijn gewicht zit ik nu op mijn streefgewicht. Het duurde nog 8 weken voordat ik mijn streefgewicht had bereikt. Mijn zwemband is inmiddels verdwenen. Ik ben een stuk fitter en ook verzien van een beter humeur.

Het is niet altijd mogelijk om je houden aan dit dieet, je hebt te maken met vakantie, de feestmaand december. Ik let veel meer op, met wat ik eet en drink. Ik merk dat ik veel meer geniet van eten. Als ik zondig met eten of drinken, dan is het met mate en ik geniet er ook meer van.

Controleer ook je eigen BMI

BMI Calculator
Imperial    Metric
ft in
lbs
Powered by Easy BMI Calculator

8 COMMENTS

  1. Ja, ik ben nog steeds op streef gewicht, meestal duik ik er iets onder, doordat ik nu meer sport. Dit compenseer ik met een proteïne shake.

LEAVE A REPLY