Een wandel en fitnessprogramma maken, hou rekening met je conditie! No ratings yet.

0
98
Een wandel en fitnessprogramma maken, hou rekening met je conditie!
Een wandel en fitnessprogramma maken, hou rekening met je conditie!

Met schoenen, technologie en een doel ben je klaar om aan de slag te gaan met je wandel en fitnessprogramma. Voordat je de deur uitgaat, is het echter belangrijk om rekening te houden met jouw bestaande fitnessniveau. Je huidige gezondheidstoestand zou een rol moeten spelen bij het maken van jouw wandel en fitnessprogramma.

Je conditie meten

Een methode om te evalueren waar je nu bent in termen van je wandelconditie is om een kilometer te lopen. Kom op het punt dat je tempo je zwaar doet ademen, maar je nog steeds in staat bent om te praten. Je moet je niet gespannen voelen. Kijk naar het moment waarop je klaar bent. Dat is jouw baseline. Wanneer je wandelt voor fitness en je dagelijkse en wekelijkse doelen maakt, is dat mijltempo iets om naar te streven.

Als je je niet klaar voelt om een kilometer in een snel tempo te lopen, begin dan met je wandelprogramma door je dagelijkse stappen te meten. De meeste mensen zetten zo’n 3000 tot 4000 stappen per dag. Houd jouw stappen een paar dagen bij en maak vervolgens een plan om jouw stappen elke dag te verhogen. Probeer met minstens 100 stappen per dag te verhogen.

Advertisement

Naast dat je conditie meet, is het raadzaam om ook je gewicht te meten, je verbrandt ook calorieën met wandelen.

Kleine stapjes oogsten grote vruchten

Het is een goed idee om een wandelprogramma te maken dat geleidelijk toeneemt in de loop van de tijd. Probeer niet meteen te veel te bereiken. Wandelen voor fitness is een gewoonte die je aan je leven probeert toe te voegen. Als je te hoog mikt, kan de nieuwe gewoonte te overweldigend aanvoelen.

Kleine stapjes helpen je een succespatroon op te bouwen. Ze geven je lichaam en je levensstijl de tijd die je nodig hebt om je aan te passen aan je nieuwe fitness wandelprogramma. Naarmate je met succes je dagelijkse, wekelijkse en maandelijkse doelen bereikt, zul je je zelfverzekerder en in controle voelen. Wat is een redelijk doel om te stellen? Hier zijn een paar voorbeelden:

  • 100 extra stappen per dag
  • Verhoog jouw tempo met tien seconden per kilometer per week
  • Voeg elke week vijf minuten toe aan je wandeltijd

Alle drie die doelen zien er waarschijnlijk behapbaar uit. Dat is de beste manier om een nieuw fitnessprogramma te benaderen. Het duurt niet lang of je loopt elke dag 10.000 of meer stappen, knipt weg met een tempo van vier kilometer per uur en loopt anderhalf uur of meer.

Wandelen is geweldig voor je mentale en fysieke gezondheid. Het is gemakkelijk om te doen, leuk om te doen en het kost heel weinig om aan de slag te gaan.

Please rate this

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here