Een loopband is een goed alternatief voor buiten te wandelen. 4/5 (1)

0
275
Modern gym interior equipment, treadmill control panels for card
Een loopband is een goed alternatief voor buiten wandelen.

Een loopband is een goed alternatief voor buiten te wandelen. Buiten wandelen is natuurlijk veel veelzijdiger door het terrein en de frisse buitenlucht. Echter als het slecht weer is of je hebt een hele slechte conditie is een loopband een mogelijkheid, om toch te kunnen bewegen.

Wandelen

Wandelen is een van de meest natuurlijke, alledaagse bewegingen van een mens. Hierdoor vermindert je stress en tegelijkertijd verbrandt je calorieën. In de strijd tegen obesitas en hart-en vaatziekten is dit de één van de beste mogelijkheden om af te vallen.

Aankoop van een loopband

Loopbanden zijn een geen grote investering, en ze gemakkelijk te installeren, en te gebruiken. Je hebt geen speciale training bij het gebruik van een loopband. De prijs van  variëren nogal.

Een goed en eenvoudig model heb je al rond de 500 euro. Waar je bij de aanschaf op moet letten is het gewicht wat de loopband aankan. Als je 120 kilo weegt moet je een toestel kopen die dit gewicht aankan.

Een loopband wordt online verkocht en wordt thuis afgeleverd. Soms is de montage door een monteur een aankoop optie. Als je niet technisch bent aangelegd, laat dan het apparaat in elkaar zetten door een monteur.

Tevens worden op marktplaats regelmatig loopbanden aangeboden, nadeel hiervan is dat je dit moet ophalen en zelf moet demonteren en monteren.

Waar moet je op letten

M.b.t. afmetingen moet een loopband passen in je huis. De meeste mensen zetten deze neer op zolder of in de huiskamer. Sommige loopbanden zijn opklapbaar.

Een loopband is eenvoudig te gebruiken, je kunt deze instellen van 1 minuut tot een paar uur. De snelheid kun je instellen van 1 tot 12 kilometer per uur.

Als je start om een loopband te gebruiken, moet je voor jezelf een schema maken, hoeveel minuten je wilt gaan lopen en een doel bepalen. Bijvoorbeeld elke dag een halfuur wandelen, te beginnen met 5 minuten. Elke dag, voeg je hierbij een aantal minuten en de snelheid waarmee je wil wandelen.

Gebruiksaanwijzing en advies huisarts

Uiteraard moet je voor het gebruik en de aankoop, eerst de gebruiksaanwijzing lezen! Raadpleeg eventueel de huisarts, als je een slechte gezondheid of medische klachten hebt.

Daarnaast is het verstandig om te zoeken naar reviews op Google.

 

Please rate this

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here