Afslanken voor de Zomer No ratings yet.

0
85
Afslanken voor de Zomer
Afslanken voor de Zomer

Het is volop zomer het is mooie weer en de vakantie lonkt. Als je nog wil afslanken voor de zomer, moet je nu starten en een doel bepalen voor dat de vakantie begint. Als je nu begint met afvallen, ga je, slanker de zomer in.

Hoe ga je afslanken?

Uiteraard ga je afvallen op een gezonde manier. Dit begint bij het veranderen van je eetpatroon en het regelmatiger gaan bewegen en sporten. Bewegen is goed voor je lichaam, dus voor je gezondheid en het helpt bij het verliezen van gewicht. Beweging is goed voor je hart- en bloedvaten en het verlaagt het risico op het krijgen van een aantal chronische aandoeningen. Als door het sporten je conditie omhoog gaat heeft dit op invloed op je uithoudingsvermogen en je geestelijke gesteldheid. De kans om een depressie te ontwikkelen wordt ook kleiner.

Wat ga je niet doen

Via reclame en mailings op internet, wordt je van alles beloofd, 10, 20 kilo binnen no time. Echter geen van deze aangeboden methode werkt zoals het wordt aangeboden. Bijvoorbeeld, pleisters en teenringen werken echt niet. Sommige aanboden afslankmiddel, zijn zeer ongezond omdat ze de werking van je organen verstoren en hartritme stoornissen veroorzaken. Je hart slaat op hol en dit is niet goed voor je.

Het volgen van een crashdiëten

Het volgen van een crashdieet is ook niet aan te raden. Je valt weliswaar een paar kilo af, maar deze kilo’s zitten er na korte er weer bij. Dit noemt men het Jojo effect. Door dat het lichaam niet de juiste voedingstoffen binnen krijgt heeft dit ook gevolgen voor je lichaam. Het lichaam krijgt niet de juiste brandstof binnen, zodat je uitgeput kan raken.

Wat ga je wel doen om af te slanken

Je gaat starten met meer te bewegen. Meer bewegen is de sleutel om af te vallen. En als je blijft bewegen, hou je, je gewicht onder controle.

Probeer elke dag tenminste een half uur te wandelen en het liefst nog in een redelijk tempo. Probeer bijvoorbeeld alle huishoudelijke taken lopend te doen of maak in jouw lunchpauze een kleine wandeling. Er zijn echt genoeg momenten om lekker te wandelen. Behalve dat het goed is voor jou lijn is het ook ontspannend.

Neem in plaats van de lift de trap. Bij het trappenlopen gebruik je heel veel spieren wat trappenlopen tot een goede oefening maakt.

Doe ten minste vijf dagen per week 30 minuten lang aan lichaamsbeweging. Een stevige wandeling is hierbij al voldoende. Begin altijd met een warming-up en eindig met een cooling down om spierpijn en blessureste voorkomen.

Ga naar een sportschool en begin aan een fitness training. Fitness en krachttrainingen zijn ook erg belangrijk als je wilt afvallen of als je op gewicht wilt blijven. Door middel van fitness training zal je lichaam gespierder worden en zal je lichaamsvet verliezen. Door het sporten wordt je fitter en zo ga jij, je ook voelen. Het bewust bewegen in combinatie met gezond eten zorgt ervoor dat je een gezonde lifestyle ontwikkelt!

Alle voordelen van lichaamsbeweging in relatie tot afslanken

– Het verkleint de kans op hart een vaatziekte

– Het verlaagt de bloeddruk

– Het verhoogt je weerstand

– Je verbrand calorieen en verbeterd je conditie

– Je blijft beter op gewicht

– Het zorgt voor sterke botten en spieren

– Het verbetert de spijsvertering

– Het verbetert je nachtrust, dus je voelt je minder snel moe

– Het geeft je zelfvertrouwen!

Het aanpassen van de eetgewoonte om af te slanken

Eet veel vezels om geen hongergevoel te krijgen. Vezels bevatten weinig calorieën en ze vullen je waardoor je dat ellendige hongergevoel niet krijgt. Daarnaast vezels een gunstig effect op de bloedsuikerspiegel. Bij vezels kan je denken aan noten, volkorenbrood, zilvervliesrijst, wortels, paprika, komkommer of een salade. Drink bij een vezelrijke voeding wel extra veel water. Vezels nemen namelijk veel lichaamsvocht op en wanneer je onvoldoende drinkt kan je uitdrogen.

Probeer na het avond eten niets meer te eten. Op dit moment van de dag werkt de spijsvertering langzamer dan overdag. Kun je het echt niet volhouden? Neem dan een kop thee (zonder suiker) of een appel.

Drink geen soda’s of sapjes, zoals cola. Deze zitten vol met suikers. Drink alleen maar water (of koffie en thee zonder suiker)

Eet en drink voldoende zuivelproducten. Deze producten bevatten veel calcium en calcium is nodig voor een goede vetverbranding. Het gewichtsverschil kan oplopen tot 5 kg! Sla nooit maaltijden over. Met jezelf uithongeren los je niks op. Je krijgt zo alleen maar meer de neiging om teveel te eten.

Vermijd alcoholische dranken. Dit is echt een boosdoener! Het remt de vet verbranding en zit vol met calorieën

Gezond eten is een must als je een gezond gewicht wilt behouden en een leven vol energie wilt hebben. Helaas kiezen mensen er vaak voor om diëten te volgen die eigenlijk zeer slecht zijn voor je gezondheid. Met het gevolg dat je je minder fit voelt en de afgevallen kilo’s er gewoon weer aankomen. Lees verder om te ontdekken hoe ook jij kunt beginnen om een gezond leven op te bouwen.

Koolhydraatarm dieet

Koolhydraat-arme diëten zijn de nieuwere aanpakken van overgewicht en gezondheid. Het Atkins dieet gebaseerd op het onderzoek van Dokter Atkins dieet was de eerste die op wetenschappelijke basis onderzoek deed naar deze diëten en wist deze populair te maken, door het schrijven van boeken. Zijn onderzoek wees uit dat het terugbrengen van koolhydraten inname leiden tot gewichtsverlies en een betere gezondheid.

Deze diëten gaan er vanuit dat veel van onze welvaartsziekten, zoals overgewicht, diabetes, kanker, hart en vaat ziekten, botontkalking enzovoort, het gevolg zijn van een toename in de suikers die we dagelijks consumeren.

Het eten van “dagelijks” aardappelen

U bent misschien grootgebracht met de voedselpiramide/voedingsdriehoek of de schijf van vijf .

De schijf van vijf uit 2004
De schijf van vijf uit 2004

Hoger op in de piramide komen we groenten en fruit tegen. Nog een trapje hoger en in dus mindere hoeveelheden vindt u de eiwitten zoals die in vlees, vis en eieren voorkomen.

Waar gaat het mis!!!

Waar het mis gaat is de tweede laag van brood + 3 a 5 stuks gekookte aardappelen en de opname van suikers in frisdranken. De grote boosdoener in deze zijn de suikers in bijvoorbeeld cola. Dit zijn zoveel suikers dat uw lichaam het zwaar te verduren krijgt! Het voornaamste probleem is dat koolhydraten snel na het eten worden omgezet in suiker.

Dit komt snel in het bloed terecht. Zodra dit in het bloed komt maakt het lichaam insuline aan. Als het lichaam te veel suikers binnen krijgt, wordt te veel insuline aanmaakt (als u geen diabetes heeft). Vervolgens zorgt de insuline ervoor dat het suiker in uw bloed wordt omgezet in vet. Het tweede gevolg is dat de vetverbranding wordt stilgezet. Dit betekent dus dat u aankomt.

Geldt dit altijd voor het eten van alle koolhydraten?

Nee, en daarom is het belangrijk dat u onderscheid leert maken tussen goede en slechte koolhydraten héél belangrijk. Stop met het drinken van cola. Ten eerste, alleen met een “teveel” aan suiker in uw bloed maakt het lichaam insuline aan. Ten tweede, de ene koolhydraat is de andere niet.

Pas je lifestyle aan

Beweeg en ga gezond eten en drinken ! Dit maakt het mogelijk dat je slank de zomer in gaat.

Foto schijf van vijf: Door Voedingscentrum – Eigen werk, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16220696

Please rate this

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here