Als je wilt afslanken, wordt je bestookt met advertorials over afslanken. Dit kan een boodschap zijn in tijdschriften, internet en via de televisie. Wij krijgen emails met vragen over het waarheidsgehalte van websites en televisieprogramma’s. Dit is de reden dat wij onze mening geven over advertorials, waarmee internet mee wordt overspoelt.
Wat is een advertorial over afslanken ?
Dit is een advertentie in de vorm van een informatief artikel. In deze advertenties wordt een bijvoorbeeld afslank product beschreven. De lezer denkt dat hij te maken heeft men een goed verhaal, terwijl je een verhaal krijgt te lezen wat gewoon weg niet waar is en niet waar kan zijn. Vervolgens zijn er links naar de verkooppagina’s.
Advertorials verschillen van traditionele advertenties doordat ze zijn ontworpen om eruit te zien als de informatie die je kunt vinden op websites of tijdschriften. De meeste tijdschriften accepteren geen advertenties die exact lijken op verhalen uit de krant of het tijdschrift waarin ze verschijnen.
De verschillen zijn klein en de disclaimers – zoals het woord ‘advertentie’ – kunnen wel of niet verschijnen.
Advertorials zijn geen echt verhaal
Als je het leest denk je te maken te hebben met een echt verhaal, iets waar je baat bij hebt.
Als je hierop zoekt op Google zoekt dan krijg je alleen maar advertorials te zien van verkopers die het product verkopen. Voor elke verkoop krijgen ze een behoorlijk bedrag aan commissie. Omdat de commissie zo hoog is, heb zijn er veel verkopers die dit product aanbieden. Vaak berust de onderbouwing van dit soort advertorials zich op de pseudowetenschap. M.a.w. het is gewoon een broodje aap!
Je leest alleen maar positieve verhalen, met links naar de verkoop pagina van dit product. Uitzonderingen zijn de consumenten pagina’s van de Vara, AVROTROS, Consumentenbond en het forum van Viva.
Advertorials op televisie
Advertorials komen ook voor televisie, als televisiekijker krijg je een reportage te zien, met het verkoopverhaal.
Je krijgt geen objectieve informatie, terwijl je dit eigenlijk wel verwacht. Ze maken de aflevering mogelijk, dus het verkoopverhaal wordt gepresenteerd. De klant is uiteraard koning.
Conclusie
Lees rapportages heel kritisch en kijk op de consumenten pagina’s of er iets over dergelijke producten bekend is. Ik zie dit soort advertorials als Fake of Nep nieuws.
[…] de kracht van redactionele inhoud met de overtuigende boodschap van een advertentie. Hoewel advertorials waardevol kunnen zijn voor zowel adverteerders als consumenten, is het cruciaal om de grenzen te […]
[…] Advertorials over supplementen en fake testimonials […]
[…] kunnen bijvoorbeeld nepstudies of valse onderzoeksresultaten publiceren om hun claims te ondersteunen, of samenwerken met […]
[…] product wordt verkocht via een advertorial. Een advertorial is reclame in de vorm van een informatief artikel. Dit artikel is te vinden op […]
[…] Men geeft aan dat hun product wordt ondersteund door klinisch onderzoek. Klinisch onderzoek is geen advertorial, waar het product de hemel wordt […]
[…] verkoop gaat via SPAM email, facebook advertenties en louche websites. In advertorials worden de meest ongeloofwaardige resultaten […]
[…] product krijgt de verkoper 35% commissie per verkocht product. Deze methode is vrij lucratief. De verkopers schromen niet om de kenmerken van het product te […]
[…] Commerciële informatie is er op gericht om producten te verkopen. Dit zie je aan de teksten op de website, deze prijzen het product als het ware de hemel in, er zijn alleen maar positieve reacties, je krijgt altijd korting. […]
[…] inmiddels negatieve ervaringen met dit soort fake medicijnen. Wij beschouwen dit soort email als nepnieuws en een poging tot […]
[…] van een Mevrouw die anoniem wilde blijven over de werking van Kinoki Detox voetpleisters. Ze had advertenties gezien op bekende website, die onlangs in het nieuws was geweest voor een aantal producten die niet […]
[…] heb de promotiefilms gezien en ik zie een soort van advertorials en die lijken te mooi om waar te zijn. Je slikt een pil en je bent minder moe en het is goed voor […]
[…] product krijgt de verkoper 35% commissie per verkocht product. Deze methode is vrij lucratief. De verkopers schromen niet om de kenmerken van het product te […]
[…] de verkooppagina staan fake testimonials, die ongeloofwaardig zijn. Als je een verkooppagina tegenkomt met verhalen die die te mooi zijn om […]
[…] product krijgt de verkoper 30% commissie per verkocht product. Deze methode is vrij lucratief. De verkopers schromen niet om de kenmerken van het product te […]
[…] meeste reviews over Folisin zijn fake en niet echt. Deze zijn enkel en alleen voor de […]
[…] ook dit wil testen voor ons. Om gelijk maar met de deur in huis te vallen, Liraglutide is een geneesmiddel, dat enkel op recept[1] is te verkrijgen. Je moet dit geneesmiddel injecteren en het wordt niet via […]
[…] een vraag of je met Perfect Belly Patch lokaal op je buik kunt afvallen. Op de televisie was een advertorial te zien is in het verkoopprogramma van de […]
[…] of je kan afvallen als je z.g.n. afslankdruppels gebruikt. Mensen zien door de grote hoeveelheid advertenties en fake reviews niet meer of een afslank product ook echt werkt. Het antwoord is dat je minimaal kunt afvallen. Je […]
[…] zijn veel websites die over Katja Callens schrijven. Ze schrijven het product de hemel in. De reden hiervoor is geld, deze websites verdienen geld aan […]
[…] via MSN. Het is weer zo’n te mooi om waar te kunnen zijn product. Met dito onderbouwing en fake professoren, wetenschappers en onderzoekers. Het product is volgens ons […]
[…] Vervolgens staan er artikelen over een product met een reviews en die dit product aanprijzen, met een link naar de betaalpagina waar het kan kopen. Of een verwijzing naar het eigen product. Wat je lees zijn geen artikelen maar advertorials. […]
[…] advertorial is geen review, maar een verkoop verhaal. Als de op website van de ondernemer enkel advertorials […]
[…] de advertentie op MSM kom je terecht op de verkooppagina van Darmoplossing. Dit is een advertorial waarmee ze een product willen verkopen. Onderaan de pagina, die je normaal gesproken niet leest […]
Je ziet zelf ook toch wel dat het te mooi is om waar te zijn!!!
Ze gebruiken fake nieuws omdat ze anders niets verkopen !!
De verkoper weet wat mensen willen en daar spelen ze altijd op in. Een blijk met gebakken lucht wordt ook verkoopt, zolang de koper deze onzin gelooft!
Als je zoiets leest en het klopt niet dien een klacht in bij de reclamecode commissie.
Als je het goed leest, weet je dat het niet klopt.
Als het op Tv is geweest dan is het altijd waar………. Reclame en gezondheidsprogramma’s zitten vol met marketing verhalen. En marketing is verkopen, d.m.v. het verhaal mooier maken dan dat het is.
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het niet waar !
Mensen, de hedendaagse marketing is fake. Het is er enkel op gericht om te verkopen en op een oneerlijke manier geld te verdienen!
Bedankt, het verhaal is duidelijk. Maar de vraag is hoe val je dan wel af?
Waarom trappen wij elke keer in dit soort nep nieuws in de vorm van reclame !
Typisch SBS6, geld verdienen staat voorop en niet het belang van de kijker !
[…] je door een apparaat heel snel lokaal kan afvallen. De informatie die je tegenkomt berust veelal op advertorials. Door middel van ultrasounds worden de vetcellen aangepakt en vet loopt druppelgewijs uit de […]